Categorie: Pitten en Zaden

Pitten en Zaden

Elk pit en zaadje heeft zijn eigen unieke eigenschappen, dus door te variëren met uw inname van pitten en zaden profiteert u het meeste! De zaden en pitten zijn op veel verschillende manieren te gebruik, zo kunt u ze door uw havermout, smoothie, salade of pasta doen, maar kunt u ze bijvoorbeeld ook gebruiken bij het bakken van een lekker brood. Dit maakt variatie extra makkelijk!

Zaden bevatten veel goede voedingsstoffen, maar ook veel calorieën. Daarom is ons advies om er zo’n 25 gram per dag van te eten en om te variëren met de pitten en zaden die u eet, want dan profiteert u het meeste van de gezondheidsvoordelen!

Gezondheidsvoordelen van pitten en zaden

Pitten en zaden zijn erg gezond, onder andere omdat ze rijk zijn aan omega 3-vetten en vezels. Deze omega 3-vetten worden gelinkt aan een kleine kans op hart- en vaatziekten en hersenbloedingen. De vezels in de pitten en zaden bevorderen de spijsvertering en zorgen voor een verzadigd gevoel.

Daarnaast zijn zaden en pitten een rijke bron van antioxidanten en mineralen. Voorbeelden van mineralen en vitaminen die veel in zaden voorkomen zijn calcium, fosfor, ijzer, kalium, magnesium, mangaan, zink en vitamines B en E. Al die mineralen en vitaminen hebben weer unieke eigenschappen die voordelig zijn voor uw gezondheid. Door te variëren in uw gebruik van pitten en zaden kunt u hier optimaal van profiteren!

Pitten en zaden van Versenoten.nl

Wij staan inmiddels al 50 jaar lang op diverse markten, en hebben zo een jarenlange ervaring opgebouwd met het verkopen van o.a. zaden en pitten. Hierdoor weten wij precies wat lekker is en leveren we alle producten vers bij u thuis.